05.04.2021
2021 жылғы 2 сәуірде біздің мектепте 2007 жылғы 18 желтоқсанда БҰҰ Бас Ассамблеясы белгілеген Дүниежүзілік аутизм мәселесі туралы ақпаратты тарату күніне арналған айлық басталады, ол 2008 жылдан бастап жыл сайын 2 сәуірде атап өтіледі.
Сәуір айында мектеп жоспарына сәйкес айлық кезеңінде оқушылар арасында аутистік спектрдің аурулары бар балаларды қолдау мақсатында түрлі іс-шаралар: сынып сағаттары, ақпараттық сабақтар, психологпен сабақтар, тренингтер мен суреттер конкурстары өтеді.
Аутизм дегеніміз не?
Аутизм-бұл мінез-құлықтағы, қарым-қатынастағы және әлеуметтік өзара әрекеттесудегі ауытқулармен сипатталатын адам дамуының бұзылуы. Аутизм әр түрлі формада көрінеді. Сонымен қатар, аутизмнің көріністері басқа психикалық бұзылуларда болуы мүмкін.
Аутизмнің белгілері мен белгілері
Кейбір балаларда аутизм белгілерін нәресте кезінен анықтауға болады. Көбінесе аутизм үш жасқа дейін көрінеді. Аутизм белгілері баланың даму деңгейіне және оның жасына байланысты өзгеруі мүмкін.
Аутизм синдромын сипаттау үшін қолданылатын мінез-құлық сипаттамалары:
1. Сөйлеу емес және сөйлеу коммуникациясының дамуы бұзылған. Тән:
* Мимика мен қимылдың болмауы. Сөйлеу болмауы мүмкін;
* Бала ешқашан әңгімелесушіге күлмейді, оның көзіне қарамайды;
* Сөйлеу қалыпты, бірақ бала басқалармен сөйлесе алмайды;
* Сөйлеу мазмұны мен формасы бойынша қалыпты емес, яғни бала осы жағдайға қатысы жоқ бір жерде естіген сөз тіркестерін қайталайды;
• Сөз ненормальная фонетически (проблемалар интонацией, ритмом, монотондылық сөйлеу).
2. Әлеуметтік дағдыларды дамыту бұзылған. Тән:
* Балалар құрдастарымен қарым-қатынас жасағысы және дос болғысы келмейді;
* Басқа адамдардың (тіпті ата-аналардың) сезімін және өмірін елемеу);
* Өз проблемаларын жақын адамдармен бөліспеңіз, өйткені олар мұны қажет деп санамайды;
* Ешқашан басқа адамдардың бет-әлпетіне немесе ым-ишараларына еліктемеңіз немесе бұл әрекеттерді жағдаймен байланыстырмай, бейсаналық түрде қайталамаңыз.
3. Қиялдың дамуы бұзылған, бұл шектеулі мүдделер шеңберіне әкеледі. Тән:
* Табиғи емес, жүйке, иеліктен шығарылған мінез-құлық;
* Аутист бала қоршаған орта өзгерген кезде истериканы көрсетеді;
* Жеке өмірге, өзімен ойнауға артықшылық береді;
* Қиялдағы оқиғаларға қиял мен қызығушылық жоқ;
* Белгілі бір тақырыпқа ұмтылады және оны үнемі қолында ұстауға деген құлшынысты сезінеді;
* Сол әрекеттерді дәл қайталау талабын бастан кешіреді;
* Назарын бір нәрсеге аударады.
* Аутизммен ауыратын адамдар біркелкі емес дамумен ерекшеленеді, бұл оларға тар салада (музыка, математика) дарынды болуға мүмкіндік береді. Аутизм әлеуметтік, психикалық, сөйлеу дағдыларын дамытудың бұзылуымен сипатталады.