Сынып сағаты 9 сыныпта тақырыбында: кәсіптік бағдар
Кәсіби бағдар бойынша сынып сағатының сценарийі " қалаймын-аламын-керек»
Шынайы байлығы-адамдар үшін - білу, еңбек ету.
Эзоп
Мамандықты саналы түрде таңдау мәселесіне арналған сынып сағаты.
Соңғы уақытта Ресейдің еңбек нарығында парадоксалды жағдай қалыптасуда: бір жағынан, өнеркәсіпте жұмысшы кадрлар жетіспейді, ал екінші жағынан, Денсаулық сақтау министрлігінің мәліметі бойынша, әлеуметтік даму, жоғары білімі бар жас мамандардың 16% - ы жұмыссыз. Мамандар бұл жастардың дұрыс емес кәсіби таңдауының нәтижесі деп санайды. Біздің міндетіміз-балаларға қажетті мамандықты табуға көмектесу. Сынып сағатының сценарийінде әртүрлі жұмыс түрлері мен әдістері қолданылды (әңгіме, дәріс, проблемалық жағдай, топтық тапсырмалар, тестілеу).
Мақсаттары: балалардың әртүрлі кәсіптер туралы түсініктерін кеңейту; еңбекке, кәсіби өсуге оң көзқарас қалыптастыру; балаларды кәсіптер туралы ақпаратты іздеуге, саналы кәсіби таңдауға ынталандыру.
Өткізу формасы-қарым-қатынас сағаты.
Балалармен дайындық жұмысы: 2-3 оқушыға мамандықты саналы түрде таңдау туралы иллюстрация дайындауды ұсыну (сценарийде мәтін үлгісі).
Безендіру:
- үлкен әріптермен тақтаның жоғарғы жағына сынып сағатының тақырыбын жазыңыз, сонда оң жақта сөздерге орын қалады " = мамандықты саналы таңдау»;
- тақтаға мына сөздерді жазыңыз: кәсібі, мамандығы, біліктілігі, лауазымы;
- "Визитка" ойынының кәсіби сипаттамаларын тақтаға жазыңыз»:
1. 3-ші санатты дәрігер, хирург, 5-ші қалалық аурухананың бөлім меңгерушісі.
2. Жоғары санатты математика пәнінің мұғалімі, мектеп директоры.
3. Инженер-механик, аға маман, құрал-саймандар цехының шебері.
4. 6-разрядты Токарь-карусельші, 3-бригаданың бригадирі.
5. 3-разрядты аспаз-кондитер, асхана меңгерушісі;
- суреттер, фотосуреттер (еңбек процестері, әртүрлі мамандықтағы адамдар).
Сынып сағатының жоспары
I. "кәсіби сипаттама"тақырыбы бойынша интерактивті әңгіме.
II. Ойын "Визитка".
III. "Ең қажетті мамандықтар"тақырыбындағы топтық жұмыс.
IV. Проблемалық жағдай " кімнің таңдауы?»
V. "мамандық формуласы" шағын дәрісі.
VI. Мамандықты саналы түрде таңдауды көрсету " бұл менің таңдауым!»
VII. Тестілеу.
VIII. Қорытынды сөз.
IX. Қорытынды шығару (рефлексия).
Сынып сағатының барысы
I. "кәсіби мінездеме" тақырыбы бойынша интерактивті әңгіме»
Сынып жетекшісі. Бұл өте аз уақытты алады және өмірде өз жолыңызды таңдауға тура келеді. Бұл жол қиылыстан басталады, одан ертегідегідей 3 емес, 50 мың жол бөлінеді - дәл қазір көптеген мамандықтар бар. Жолды таңдауда қателеспеу өте маңызды. Шынында да, көп нәрсе осы таңдауға байланысты: материалдық байлық, әлеуметтік шеңбер, мүдделер мен өмірдегі бақыт. Олар мамандық таңдау арқылы адам өз тағдырын таңдайды деп бекер айтпайды. Мамандық дегеніміз не? Тақтада адамның кәсіби қызметіне қатысты 4 сөз жазылған: мамандық, мамандық, біліктілік, лауазым. Бұл сөздердің арасындағы айырмашылықты қалай түсіндірер едіңіз?
(Балалар жауап береді.)
Қорытындысын шығарамыз. Мен осы ұғымдардың қысқаша анықтамаларын беремін, сіз шындыққа қаншалықты жақын екеніңізді көресіз. Сонымен.
Мамандық-бұл адамның өмір сүруіне және дамуына мүмкіндік беретін еңбек қызметі.
Мамандық-бір мамандық шеңберіндегі қызмет түрі.
Біліктілік-бұл кәсіби шеберлік деңгейі.
Лауазым-бұл ұйымдағы адамның алатын орны.
Көріп отырғаныңыздай, сіздердің көпшілігіңіз осы сөздердің барлығына дұрыс түсінік бердіңіз. Барлық осы сөздер адамның кәсіби сипаттамасын қамтиды.
II. Визитка " Ойыны»
Сынып жетекшісі. Ата-аналар жиналысынан кейін кейбір ата-аналар маған визит карточкаларын қалдырды. Бұл визиткаларда аты, тегі, әкесінің атынан басқа, кәсіби сипаттамалары да бар. Сіз бұл ақпаратты жинай аласыз ба? Енді біз оны тексереміз. Тақтада визиткалардан алған кәсіби сипаттамалары жазылған. Әр сипаттамада мамандықты, біліктілікті, мамандықты, позицияны анықтауға тырысыңыз.
(Мұғалім тақтадан кәсіби сипаттамаларды оқиды, балалар жауап береді.)
Қазіргі уақытта біліктілік тек категориялар мен категориялармен ғана емес, сонымен қатар маманның нақты шеберлігімен де анықталады. Ол бұл шеберлікті жұмыста көрсетеді. Дәл осындай шеберлер туралы: "суретші өз ісінде"дейді.
III. Ең қажетті мамандықтар "тақырыбындағы топтық жұмыс»
Сынып жетекшісі. Балалар, егер әлемдегі барлық сүт зауыттары кенеттен үш есе көбейіп, барлық дүкендер сүт, қаймақ, йогурт және т. б. бітеліп қалса, не болады деп ойлайсыз? (Бұл өнімдерді сату өте қиын болады, олар нашарлай бастайды, жоғалады, яғни біреудің жұмысы, ақшасы, пайдасы жоғалады...)
Еңбек нарығында да солай. Егер кейбір мамандар қажет болғаннан көп болса, олар жұмыс таба алмайды, жұмыссыздық пайда болады. Мамандық, мамандық, біліктілік - бұл адам еңбек нарығында сататын нәрсе. Уақыт өте келе, кейбір мамандықтар мен мамандықтар өте қажет, сұранысқа ие, беделді болады, ал басқалары өз позицияларын жоғалтады, ал басқалары өткенге кетеді. Мен сізге осындай мамандықтардың тізімін жасауды ұсынамын. Ол үшін топтарға бөлінеміз.
Бірінші топ "ең сәнді мамандықтар" тізімін жасайды.
Екінші топ - "ұмытылған мамандықтар".
Үшінші топ - "әрқашан қажет мамандықтар".
Төртінші топ - "ең батыл мамандықтар".
(Музыка қосылады, балалар талқылайды, тізімдер жасайды.)
Тыңдасақ, бұл сіздердің қолдарыңыздан келді.
Кәсіптердің болжамды тізімі:
Ең сәнді: заңгер, экономист, менеджер, топ-модель, тележүргізуші, веб-дизайнер, журналист, бағдарламашы, автослесарь, мұнайшы, пластикалық хирург, президент, спикер, эколог және т. б.
Ең ұмытылған: жылқы, шанышқы, кілт ұстағыш, шортан, түтік тазалағыш, Купер, жаттықтырушы және т. б.
Әрдайым қажет мамандықтар: дәрігер, мұғалім, тазалаушы, құрылысшы, жүргізуші (жүргізуші), шаштараз, полиция қызметкері, наубайшы, фермер, малшы, аспазшы, есепші, сантехник және т. б.
Ең ержүрек: өрт сөндіруші, каскадер, су асты теңізшісі, сынақ ұшқышы, ғарышкер, тау-кен құтқарушысы, автошабандоз, сапер, шахтер, әскери және т. б.
Әрине, мұнда біз барлық мамандықтарды санамадық. Олардың әлемде, жоғарыда айтқанымдай, шамамен 50 мың, бірақ мамандықты таңдай отырып, біз бүкіл әлемге емес, бізді қоршап тұрған қоғамға, біз өмір сүріп жатқан елге бағыттаймыз. 8V. IV. Проблемалық жағдай " кімнің таңдауы?»
Сынып жетекшісі. Мамандық таңдау туралы кітап жазған бір ғалым көп жылдар бойы мектепте жұмыс істеді және әрқашан оқушыларының болашақ тағдырына қызығушылық танытты. Кездесуде ол оларға сұрақ қойды: "Сіз таңдаған мамандыққа қанағаттанасыз ба?"Және көңілсіз жауап алды: шамамен үштен бірі (!) өз таңдауында қателесті, және әрбір екінші адам оның толық қанағаттанбағанын мойындады, егер сіз алдымен бастасаңыз, онда ол басқа жолмен жүретін шығар. Неліктен көптеген жастар өз таңдауларында қателеседі? Сіз қалай ойлайсыз?
Балалардың болжалды жауаптары:
- Ата-аналар "қысым жасайды".
- Сәнге барыңыз.
- Олар таңдаған мамандық туралы ештеңе білмейді.
- "Компания үшін"таңдаңыз.
- Мамандықтың жағымсыз жақтары туралы білгісі келмейді.
- Бұл мамандыққа қабілеттер мен бейімділіктер жоқ.
- Подражают батырларына кино телесериал.
Сынып жетекшісі. Сіз мамандық таңдаудағы қателіктердің ең көп таралған себептерін атадыңыз. Бұл ата-аналардың қысымы, таңдалған мамандық туралы білімнің болмауы, сәнге ұмтылу, өз күштері мен қабілеттерін қайта бағалау. Бірақ дұрыс мамандықты қалай таңдауға болады?
V. "мамандық формуласы" шағын дәрісі»
Сынып жетекшісі. Айтыңызшы, егер біздің сыныптың ұзындығы енге көбейтілсе (ол тақтаға жазады: және x b=S)? (Сынып ауданы.)
Егер сіз бүгінгі сынып сағатының тақырыбына енгізілген үш сөзді қоссаңыз не болады:" Мен қалаймын"," аламын "және"керек"?
(Мұғалім сынып сағатының тақырыбындағы сөздер арасындағы сызықшаны бормен кесіп тастайды, плюстар алынады. Балалар болжам жасайды.)
Мен сізге құпияны ашамын: сіз мамандықты дұрыс таңдай аласыз.
Кәсіптік бағдар бойынша мамандар дұрыс болуы мүмкін екенін анықтады тек саналы Мамандық таңдау.
(Мұғалім тақтаға сынып сағатының үш сөзінен кейін қосылады: "= мамандықты саналы таңдау".)
Бұл формуланы қалай түсіндіруге болады? Онда тек үш шама бар:
- мен қалаймын - бұл маған ұнайтын нәрсе, жаным не үшін жатыр;
- аламын, бұл маған күштерге, қабілеттері бойынша;
- бұл-қоғам, ел үшін қажеттінің бәрі.
Бірге мамандықты саналы түрде таңдау формуласы алынады. Саналы таңдау-бұл адамның жеке ұмтылыстарын (қалауын), мүмкіндіктерін (мүмкін) және қоғамның осы мамандыққа деген қажеттіліктерін ескеретін таңдау (қажет).
VI. Мамандықты саналы түрде таңдауды көрсету
"Бұл менің таңдауым!»
Сынып жетекшісі. Мамандықты саналы таңдау формуласы қалай жұмыс істейді?
Енді сіз мұны орындауда көресіз (аты-жөні).
(Оқушылар тақтаға шығады, мәтіндерді оқиды немесе айтады.)
Оқушы 1. Мен дизайнер, шаштараз, тігінші болғым келеді. Мен шаштараз, тігінші бола аламын. Қазір барлық жерде тігінші болу керек.
Оқушы 2. Каскадер, ғарышкер, жүргізуші, ұшқыш, тау-кен құтқарушысы болғым келеді. Менің болуға жүргізуші, тракторшы, горноспасателем. Жүргізушілер қазір барлық жерде қажет, әкем жүргізуші. Мүмкін мен жүргізуші боламын.
Оқушы 3. Әртіс, тележүргізуші, репортер болғым келеді. Мен сатушы, жарнама агенті бола аламын. Боламын айналысуға, өз-өздерімен жұмыс жасап және міндетті түрде өз добьюсь - станға репортері.
Сынып жетекшісі. Сіздің қайсыңыз да саналы Мамандық таңдау формуласының қалай жұмыс істейтінін көрсеткісі келеді?
(Балалар қолдарын көтеріп, саналы таңдау нұсқаларын ұсынады.)
"Мен қалаймын" және "аламын" арасындағы байланыс сіздің қолыңызда. Егер адамның арманы болса және ол өз мақсатына берік болса, ол оған міндетті түрде жетеді. Бірақ бұл үшін Сіз өзіңізді түсініп, күшті және әлсіз жақтарыңызды, қабілеттеріңіз бен кемшіліктеріңізді білуіңіз керек.
VII. Тестілеу