Мектепте бағдар беру жұмысы
Жалпы білім беретін мектеп оқушыларының кәсіби бағдарының мақсаты қоғамдық қызығушылық пен еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, олардың кәсіби қызметінде өзін-өзі жүзеге асырудың тұрақты уәждерін қалыптастыру болып табылады. Оқушылардың Еңбек және кәсіптер әлемі туралы білімдерін өзектендіру, кәсіби қызмет және өз мүмкіндіктері туралы барабар түсінік алу мәселесі ерекше маңызды болып табылады. Кәсіптік еңбекке бағдарлау және оқушылардың кәсіптік болашақты таңдауы ақпараттық және консультациялық жұмысты, сондай-ақ оқушылардың бейімділігі мен қабілеттерін дамыту бойынша практикалық қызметті қоса алғанда, барлық оқу-тәрбие процесінің ажырамас бөлігі болып табылады.
Оқушылардың кәсіби бағдарының негізгі бағыттары:
- Кәсіби ағарту;
- Кәсіби диагностика;
- Кәсіби кеңес беру және т. б.
Мектептегі кәсіптік бағдар беру жұмысының кезеңдері мен мазмұны:
1-4 сыныптар:
- Бастауыш сынып оқушыларының еңбекке деген құндылық қатынасын қалыптастыру, оның адам өміріндегі және қоғамдағы рөлін түсіну;
- Оқу-танымдық іс-әрекетке қызығушылықты дамыту, оның әр түрлі түрлеріне, соның ішінде әлеуметтік, еңбек, ойын, зерттеу жұмыстарына;
- Кәсіптік еңбек әлемі туралы түсініктерді біртіндеп кеңейту;
5-7 сыныптар:
- Оқушылардың бойында танымдық тәжірибе мен кәсіби қызметке қызығушылықты игерудегі тұлғалық мәнін дамыту;
- Өз мүддесі мен мүмкіндіктері туралы түсінік;
- Әлеуметтік-кәсіптік практиканың әр түрлі салаларында бастапқы тәжірибе алу.
8-9 сыныптар:
- Топтық және жеке кәсіптік кеңес беру, оқу бейінін таңдау туралы тиісті шешім қабылдау және анықтау мақсатында;
- Кәсіби өзін-өзі тану.