2022/2023 оқу жылындағы мектеп кітапханасының жұмысын талдау.
Кітапхана 2022/2023 оқу жылы ішінде мектептің оқу-тәрбие жұмысының жоспарына, кітапхана жұмысының жоспарына сәйкес жұмысты жүзеге асырды:
- мектеп алдына қойылған міндеттерді шешуге жәрдемдесті; - білім беру жүйесін жаңғырту жағдайында барлық оқу-тәрбие процесін ақпараттық қолдауды жүзеге асырды;
- мектеп кітапханасын білім беру мекемесінің ақпараттық-білім беру орталығы ретінде қалыптастыруға ықпал етті;
Мектеп кітапханасы 2022/2023 оқу жылында келесі міндеттермен жұмыс істеді:
- Білім беру жүйесін жаңғырту жағдайында мектеп кітапханасының жұмысын жандандыру;
- Оқушылардың өз Отанына деген құндылық көзқарасына негізделген және азамат пен патриоттың әлеуметтік рөлін орындауға дайындығын қалыптастыруға бағытталған белсенді азаматтық және жеке ұстанымын қалыптастыру; - оқушылардың денсаулығын сақтау, қылмыстардың, құқық бұзушылықтардың алдын алу және оқуға тарту арқылы балаларды әлеуметтік қорғау бойынша тәрбие жұмысын ұйымдастырудың нысандары мен әдістерін жетілдіру.
- Кітапханашының кәсіби қызметіне ақпараттық технологияларды енгізу.
Мектеп кітапханасы оқу жылында мектеп бағдарламаларына көмектесу үшін әдебиеттерге назар аударды. Сондай-ақ, ол балалардың оқу мен оқу әдеті мен қуанышын, бүкіл оқу кезеңінде кітапхананы пайдалану қажеттілігін дамытып, қолдады. Мектеп кітапханасы-біздің оқушылар үшін алғашқы ақпараттық орталық. Дәл осы жерде өз бетінше іздеу, алынған ақпаратты сыни бағалау, әртүрлі көздерден алынған ақпаратты салыстыру дағдылары алынады.
2022/2023 оқу жылындағы кітапхана жұмысының негізгі көрсеткіштері:
Кітапхананың негізгі қоры-3128 дана.
Оқырмандар саны-90
Кітап беру-3114 дана.
Келушілер саны -1385 оқулықтар қоры-1866 дана қамтамасыз ету – 100%
Кітапхана қорымен жұмыс:
Кітапхана қорымен жұмыс оқу жылы бойы жүргізіледі. Қормен жұмыс істеу кезінде есепке алуды қамтамасыз ету үшін кітапханада мынадай құжаттама жүргізіледі:
- Қордың жиынтық есебі кітабы;
- оқулықтардың жиынтық есебі кітабы;
- түгендеу кітабы;
- оқулықтарды есепке алу картотекасы;
- "есептен шығару актілері" папкасы;
- сыныптар бойынша оқулықтар беруді есепке алу журналы.
Мұғалімдер мен оқушыларды кітаптардың жаңа түсімдерімен таныстыру үшін кітапханада "жаңа кітаптар"кітап көрмесі рәсімделеді. 1 қыркүйекке дейін мектептің барлық оқушылары оқулықтармен қамтамасыз етілді.
Кітапхананың мерзімді басылымдары өткен жылдың деңгейінде қалып отыр.
Жыл бойы оқулықтарды сақтау бойынша рейдтер үнемі жүргізіліп отырды. Оқу жылының соңында оқулықтар құрастырылған кесте бойынша кітапханаға тапсырылады, жоғалған оқулықтар жоқ. Оқулықтардың сақталуының алдын алу мақсатында кітапханашы абонементте оқушылармен, ал сынып жетекшілерімен сынып сағаттарында әңгімелесулер өткізеді.
Келіп түскен көркем және әдістемелік әдебиеттерді, оқулықтарды тұрақты есепке алу және өңдеу жүргізіледі, бұл мектеп кітапханасының қорын бухгалтериямен мезгіл-мезгіл салыстырып отыруға мүмкіндік береді.
Оқулықтарға бланк-тапсырыстар уақтылы пысықталып, оқу әдебиеттеріне мониторинг жүргізіледі.
Оқырмандармен жұмыс. Жаппай жұмыс
Кітапхана жұмысында балаларды кітапқа тартудың, оқуға деген қызығушылықты арттырудың әртүрлі формалары мен әдістері қолданылды. .Ата - аналардың, мұғалімдердің, кітапханашының бақылаулары қазіргі балалардың 5-10 жыл бұрынғы құрдастарына қарағанда аз оқи бастағанын көрсетеді. Оқуға деген қызығушылықтың төмен себебі-теледидарға, компьютерлік ойындарға, интернетке деген құштарлық. Балалар негізінен бағдарлама бойынша әдебиеттерді оқиды.
Кітапхана қызметінің маңызды бағыты қорды көрмелер арқылы ашу болып табылады. Кітапханада мерейтойлық және айтулы күндерге, сондай-ақ түрлі айлықтарға арналған түрлі көрмелер рәсімделеді.
Орыс жазушылары мен басқа жазушылардың мерейтойларында тақырыптық сөрелер мен кітап көрмелері үнемі безендіріліп тұрды.
Күнтізбелік күндерге:Алғыс айту күніне, Ауғанстаннан әскерлерді шығару күніне, космонавтика күніне,Наурызға арналған көрмелер циклі ең маңызды және сәтті болды. Бұл көрмелерге материал тек мереке тарихы мен қызықты фактілерді айтып қана қоймай, сонымен қатар көрмеден әдебиеттер ұсынып, оқырмандармен әңгімелесу үшін таңдалады.
Қазақтың мерейтойлық жазушыларына арналған көрмелерге ерекше көңіл бөлінеді. Биыл біз мерейтойларды атап өттік:
А. Байтұрсынов, с. Мәуленов,М.Әуезов, М. Жұмабаев және басқа да мерейтойлық Жазушылар. Кітаптарға шолулар жүргізілді.
2022/2023 оқу жылында бастауыш сынып оқушылары арасында бірнеше жылдаған оқулар өткізілді
Топтық және жаппай қызмет көрсетудің негізгі формалары - кітап көрмелері, жаңа әдебиеттерді ашық қарау, тақырыптық папкалар, библиографиялық тізімдер, викториналар, кітап шолулары және т.б. кітап көрмелерінің тақырыптары әр түрлі болды, олардың көмегімен кітапхана қоры кеңінен ашылды. Ағымдағы оқу жылында кітапханаға келушілер танысқан 10-нан астам көрмелер мен тақырыптық сөрелер рәсімделді. Көрме формалары әр түрлі болды: мерейтойлық күндерге арналған көрмелер, жаңа көрме,кітап көрмелері мектептердің жұмыс жоспарына сәйкес рәсімделді
Анықтамалық-библиографиялық, ақпараттық жұмыс
Мектеп кітапханасы компьютермен жабдықталған, бұл оқушыларға дәстүрлі емес ақпарат құралдарында жиналған ақпаратты пайдалануға мүмкіндік береді. Компьютерлік технологиялар оқулықтар қорына тапсырыс беру және есеп беру үшін пайдаланылды; кітапхана қызметін талдау. Түрлі пәндер бойынша нұсқаулық-әдістемелік хаттар, сондай-ақ емтихандарға дайындалу және кәсіптік бағдар беру материалдарының таңдауы жасалды. Кітапханада шағын мектеп кітапханасы бар. Мұғалімдер мен оқушылар әлі де медиотеканы белсенді пайдаланбайды, сондықтан ЭСО насихаттау бойынша кітапхана жұмысы жүргізілуде.
Кәсіби деңгейін арттыру
Аудан кітапханашыларының ҚМ отырысына қатысу, арнайы әдістемелік әдебиеттерді зерделеу, әріптестердің жұмыс тәжірибесімен танысу.
Қорытындылар:
Жыл бойы мұғалімдерге, сынып жетекшілеріне бұқаралық іс-шараларды, сынып сағаттарын, пәндік апталарды өткізуге көмек көрсетілді. Әдебиеттер таңдалды, кітап көрмелері жасалды. Мектеп кітапханасы оқушыларға үнемі өзін-өзі тәрбиелеу қажеттілігін сіңірді, жауапкершілікті тәрбиеледі, мектеп бағдарламаларына көмектесу үшін әдебиеттерді насихаттауға назар аударды.
Кітапханада 2023/2024 оқу жылында жұмыс істеу қажет негізгі проблемалар анықталды: қазіргі заманғы балалар әдебиеті, танымдық әдебиеттер, салауатты өмір салты, Мамандық таңдау, бастауыш және орта мектеп жасына арналған спорт туралы ғылыми-көпшілік әдебиеттер жеткіліксіз. Кітапхана қоры анықтамалық, әдістемелік әдебиеттермен, электронды оқыту құралдарымен жеткіліксіз толықтырылуда.
2023/2024 оқу жылында жұмыс істеу керек міндеттер:
1. Дәстүрлі технологияларды жетілдіру және жаңа технологияларды игеру, кітапты, оқуды танымал ету бойынша креативті формаларды енгізу;
2. Пайдаланушылардың ақпараттық мәдениеті мен оқу мәдениетін қалыптастыру;
3. Жеке және жаппай жұмыстың әртүрлі нысандарын пайдалана отырып кітапхана қорын жан жақты ашуды жүзеге асыру;
4. Оқу және көркем әдебиетті сақтау бағытында жұмысты жалғастыру;
5. Кітапхана қызметінің ең қызықты түрлерін кітапхана тәжірибесіне енгізу мақсатында басқа кітапханалардың жұмыс тәжірибесін зерделеу.
Кітапханашы Карелина М. О.